Allmäna villkor för serviceavtal

Gäller för alla serviceavtal tecknade med Åteg Solutions (970807-5099).

Havrevägen 9 38334, Mönsterås. info@ategsolutions.se

1. Avtalets omfattning

Serviceavtalet gäller de tjänster och förmåner som specificerats i valt avtalsnivå (Bas, Standard eller Premium), inom respektive kategori (IT-support eller Webbdesign).

2. Avtalstid och uppsägning

  • Avtalet löper tills vidare med två (2) månaders uppsägningstid.
  • Uppsägning ska ske skriftligen via e-post till info@ategsolutions.se
  • Eventuell uppsägning från Åteg Solutions sida meddelas med samma uppsägningstid.

3. Betalningsvillkor

  • Fakturering sker månadsvis i förskott.
  • Betalningsvillkor är 15 dagar netto, om inget annat avtalats.
  • Vid utebliven betalning förbehåller vi oss rätten att pausa tjänsten tills betalning mottagits.

4. Support och tillgänglighet

För IT-support:

  • Support ges under vardagar kl. 08:00-17:00 via telefon, fjärrstyrning, e-post eller på plats efter överenskommelse.
  • Vid prioriterad support garanteras svar inom den tidsperiod som anges per nivå.
  • Utkörning debiteras enligt avtalsvillkor, med undantag för Premium där en utkörningsavgift ingår.

För Webbdesign:

  • Support ges via e-post under kontorstid.
  • Ändringar hanteras vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar.
  • Utryckningar debiteras enligt avtalsvillkor, med undantag för Premium där en utkörningsavgift ingår.

5. Outnyttjad supporttid

  • Inkluderad supporttid per månad (t.ex. 1h, 2h eller 3h) kan inte sparas till nästa månad.
  • Överskjutande support debiteras enligt överenskommet rabatterat timpris.

6. Ändringar i avtal

  • Åteg Solutions förbehåller sig rätten att justera priser och avtalsvillkor med minst 30 dagars varsel.
  • Eventuella ändringar kommuniceras skriftligen via e-post.

7. Ansvar

  • Åteg Solutions ansvarar för att tillhandahålla support och tjänster med fackmässig kompetens.
  • Vi ansvarar inte för indirekkta skador eller förluster (t.ex. produktionsbortfall) till följd av tekniska problem, om inte uppsåt eller grov vårdslöshet föreligger.

8. Sekretess

All information som delas inom ramen för support eller utveckling behandlas konfidentiellt och delas inte med tredje part utan godkännande.